Så här betalar du din medlemsavgift

Du kan betala Loimus medlemsavgift i pappersformat eller elektroniskt som e-faktura eller MobilePay-faktura. Vi rekommenderar starkt att byta till e-faktura eller MobilePay-faktura!

Medlemsavgiften som e-faktura

E-fakturan är det enklaste sättet att ta hand om din medlemsavgift och du hjälper oss också att minska mängden papperspost!

E-faktureringen startar i början av nästa kalendermånad, eller om du redan betalat medlemsavgiften för hela året, startar faktureringen i början av nästa år. 

Om det sker förändringar i din livssituation under året som påverkar medlemsavgiften (t.ex. arbetslöshet, familjeledighet etc.), och din medlemsavgift ändras, uppdateras alltid e-fakturan automatiskt till rätt belopp i nätbanken. Ändringarna uppdateras alltid i början av nästa kalendermånad.

Hur beställer jag en e-faktura?


Beställ e-fakturan i OmaLoimu:
I OmaLoimu kan du beställa ett e-fakturaförslag i delen för Medlemsavgifter. Förslaget brukar dyka upp i nätbanken nästa bankdag.  Kom ihåg att bekräfta förslaget i din nätbank.

Du kan också beställa e-fakturan direkt i din egen nätbank:

Välj eller sök Loimu från listan över fakturerare i nätbanken med Loimus FO-nummer  0202153-4 eller med namnet ”Loimu” eller hela namnet ”Natur-, miljö- och skogsvetarförbundet Loimu rf”

Ange ditt personnummer som identifieringsinformation.

Medlemmar på Studerande-nivå, Seniormedlemmar och understödspersoner får en medlemsavgiftsfaktura årligen. Missar du betalningen, skickas fakturan på nytt nästa månad. 

Medlemmar på StuderandePlus-nivå och medlemmar med fullt medlemskap får medlemsavgiftsfakturan i månatliga rater. Om en betalning missas tas den automatiskt med i de kommande månadernas fakturor.

 Fråga vid behov din egen bank om ytterligare bankspecifika instruktioner.

E-faktureringen inleds i början av följande kalendermånad eller om du redan betalat hela årets medlemsavgift inleds faktureringen i början av följande år.

Medlemsavgift som MobilePay-faktura

Gör det enkelt att betala medlemsavgiften! När du väljer MobilePay som betalningsmetod får du ett meddelande i applikationen om en ny medlemsavgiftsfaktura. Applikationen kan laddas ner från mobilernas applikationsbutiker. 

MobilePay-fakturering startar i början av nästa kalendermånad, eller om du redan betalat hela årets medlemsavgift, startar faktureringen i början av nästa år. 

Du kan byta till betalningsmetoden MobilePay i OmaLoimu eller genom att informera medlemstjänsten via OmaLoimu. 

Hur beställer jag en MobilePay-faktura?

Ladda ner MobilePay-applikationen till din mobil från applikationsbutiken 

Lägg till ditt telefonnummer i OmaLoimu i delen för Medlemsavgifter -> MobilePay och beställ en MobilePay-faktura genom att trycka på Beställ. 

Medlemmar på Studerande-nivå, Seniormedlemmar och understödspersoner får en medlemsavgiftsfaktura årligen. Missar du betalningen, skickas fakturan på nytt nästa månad.  

Medlemmar på StuderandePlus-nivå och medlemmar med fullt medlemskap får medlemsavgiftsfakturan i månatliga rater. Om en betalning missas tas det automatiskt med i de kommande månadernas fakturor.

Medlemsavgift på pappersfaktura

Om du väljer att betala medlemsavgiften med pappersfaktura, postas fakturorna årligen till hemadressen som finns i Loimus medlemsregister i slutet av januari. 

Medlemsavgiften för medlemmar på Studerande-nivå, Seniormedlemmar och understödspersoner betalas i en rat.

Medlemmar på StuderandePlus-nivån och medlemmar med fullt medlemskap kan betala den årliga medlemsavgiften i en eller fyra rater.