Så här betalar du din medlemsavgift
Du kan betala Loimus medlemsavgift i pappersformat eller elektroniskt som e-faktura eller MobilePay-faktura. Vi rekommenderar starkt att byta till e-faktura eller MobilePay-faktura!
Medlemsavgiften som e-faktura
E-fakturan är det enklaste sättet att ta hand om din medlemsavgift och du hjälper oss också att minska mängden papperspost!
E-faktureringen startar i början av nästa kalendermånad, eller om du redan betalat medlemsavgiften för hela året, startar faktureringen i början av nästa år.
Om det sker förändringar i din livssituation under året som påverkar medlemsavgiften (t.ex. arbetslöshet, familjeledighet etc.), och din medlemsavgift ändras, uppdateras alltid e-fakturan automatiskt till rätt belopp i nätbanken. Ändringarna uppdateras alltid i början av nästa kalendermånad.
Hur beställer jag en e-faktura?
Beställ e-fakturan i OmaLoimu:
I OmaLoimu kan du beställa ett e-fakturaförslag i delen för Medlemsavgifter. Förslaget brukar dyka upp i nätbanken nästa bankdag. Kom ihåg att bekräfta förslaget i din nätbank.
Du kan också beställa e-fakturan direkt i din egen nätbank:
Välj eller sök Loimu från listan över fakturerare i nätbanken med Loimus FO-nummer 0202153-4 eller med namnet ”Loimu” eller hela namnet ”Natur-, miljö- och skogsvetarförbundet Loimu rf”
Ange ditt personnummer som identifieringsinformation.
Medlemmar på Studerande-nivå, Seniormedlemmar och understödspersoner får en medlemsavgiftsfaktura årligen. Missar du betalningen, skickas fakturan på nytt nästa månad.
Medlemmar på StuderandePlus-nivå och medlemmar med fullt medlemskap får medlemsavgiftsfakturan i månatliga rater. Om en betalning missas tas den automatiskt med i de kommande månadernas fakturor.
Fråga vid behov din egen bank om ytterligare bankspecifika instruktioner.
E-faktureringen inleds i början av följande kalendermånad eller om du redan betalat hela årets medlemsavgift inleds faktureringen i början av följande år.
Medlemsavgift som MobilePay-faktura
Gör det enkelt att betala medlemsavgiften! När du väljer MobilePay som betalningsmetod får du ett meddelande i applikationen om en ny medlemsavgiftsfaktura. Applikationen kan laddas ner från mobilernas applikationsbutiker.
MobilePay-fakturering startar i början av nästa kalendermånad, eller om du redan betalat hela årets medlemsavgift, startar faktureringen i början av nästa år.
Du kan byta till betalningsmetoden MobilePay i OmaLoimu eller genom att informera medlemstjänsten via OmaLoimu.
Hur beställer jag en MobilePay-faktura?
Ladda ner MobilePay-applikationen till din mobil från applikationsbutiken
Lägg till ditt telefonnummer i OmaLoimu i delen för Medlemsavgifter -> MobilePay och beställ en MobilePay-faktura genom att trycka på Beställ.
Medlemmar på Studerande-nivå, Seniormedlemmar och understödspersoner får en medlemsavgiftsfaktura årligen. Missar du betalningen, skickas fakturan på nytt nästa månad.
Medlemmar på StuderandePlus-nivå och medlemmar med fullt medlemskap får medlemsavgiftsfakturan i månatliga rater. Om en betalning missas tas det automatiskt med i de kommande månadernas fakturor.
Medlemsavgift på pappersfaktura
Om du väljer att betala medlemsavgiften med pappersfaktura, postas fakturorna årligen till hemadressen som finns i Loimus medlemsregister i slutet av januari.
Medlemsavgiften för medlemmar på Studerande-nivå, Seniormedlemmar och understödspersoner betalas i en rat.
Medlemmar på StuderandePlus-nivån och medlemmar med fullt medlemskap kan betala den årliga medlemsavgiften i en eller fyra rater.